Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 49 (734) Data wydania: 09.12.14
Czytaj e-gazetę

Rydułtowy rozczarowane receptą na promocję

Spece od promocji, którzy mieli pokazać urzędnikom z Rydułtów, jak tworzyć pozytywny wizerunek miasta, sami poprawiają efekty swojej pracy. Bo dotychczasowymi efektami urząd nie jest zachwycony.

RYDUŁTOWY Zaczęło się od tego, że Rydułtowy zakwalifikowały się do ministerialnego programu o nazwie „Systemowe wsparcie procesów zarządzania w jednostkach samorzadu terytorialnego”, a dokładnie do tzw. Laboratorium innowacyjności. Urzędnicy liczyli na to, że dzięki udziałowi w programie dowiedzą się, jak skutecznie wzmocnić działania promocyjne miasta. Do Rydułtów przyjeżdżali więc eksperci z Uniwersytetu Łódzkiego. Odbywały się spotkania i szkolenia. - Wersja robocza projektu zakończyła się na początku lipca. We wrześniu mieliśmy otrzymać ostateczny materiał, podsumowanie, coś na kształt opracowanej strategii promocji. Ale co się okazało? Jeszcze w lipcu dostaliśmy pierwszy szkic, który już wtedy skrytykowałem. Następnie, kiedy we wrześniu przejechała część zespołu, wyłuszczyłem obszary wymagające doprecyzowania - mówi sekretarz miasta, Krzysztof Jędrośka.

Więcej konkretów

Czego zabrakło? Konkretów. Za dużo teorii, za mało określonych zadań do realizacji. Miastu zależało, żeby strategia służyła nie tylko urzędowi, który prowadzi swoje działania promocyjne, ale przede wszystkim, żeby mogły z niej korzystać także organizacje pozarządowe. - Co z tego, że w strategii znajdzie się informacja, że należy przeprowadzić analizę SWOT (element stosowany w analizie sytuacji danego przedsięwzięcia, służący temu, by rozpoznać własne silne i słabe strony, a także istniejące i potencjalne szanse i zagrożenia - red.), jeśli brakuje informacji, jak prowadzić promocję, jakie konkretnie podjąć działania. Prosiłem, by ludzkimi słowami przekazać, co to w ogóle jest promocja i w jaki sposób Rydułtowy powinny się promować? Podaliśmy nawet przykład naszej akcji „Do Rydułtów czas zajrzeć”. Zaznaczyliśmy, że chcemy ją wypromować, żeby podpowiedzieli nam, jak to zrobić - dodaje sekretarz.

Przynajmniej za darmo

Na razie stanęło więc na tym, że specjaliści z Uniwersytetu Łódzkiego dopracowują ostateczną wersję dokumentu. Za udział w projekcie miasto nie ponosi kosztów.

(mak)